Vijf vragen aan.. Marijke Makkenze

Marijke Makkenze

In deze rubriek krijgen de werknemers van Raaak vijf vragen over hun werk, wat typisch ‘Raaak’ is en geven ze jou tips. Deze week in ‘Vijf vragen aan…’ Marijke Makkenze!

Naam: Marijke Makkenze
Functie: Support Medewerkster
In dienst bij Raaak sinds: april 2016??
Werkt bij: Raaak Support

Wat was je meest bijzondere werkervaring bij Raaak?

Die heb ik eigenlijk niet echt! Iedere dag is anders en gebeuren er weer andere dingen. Het blijft wel bijzonder als je iedereen naar wens kunt helpen. Op de afdeling Support helpen we zowel uitzendkrachten als klanten en collega’s met hun vragen. Daarom is het een uitdaging om dit zo goed mogelijk te doen!

Als je een ander beroep zou moeten kiezen, wat zou dit zijn?

Daar moet ik even over nadenken, dat is moeilijk! Ik heb altijd in de salarisadministratie gewerkt. Dat is net iets anders dan ik hier bij Raaak doe. Ik vind wat ik nu doe heel erg leuk en ik zou dit het liefst altijd willen blijven doen! Vroeger had ik dat niet gedacht: ik wilde graag stewardess worden. Van het ene land naar het andere land vliegen leek me wel wat. Toen ik echter op de middelbare school een richting moest gaan kiezen had ik toch het idee dat het leven van een stewardess me niet helemaal zou liggen. Daarom heb ik een economische studierichting gekozen en zo ben ik in mijn huidige beroep terechtgekomen!

Wat is typisch ‘Raaak’?

Wat typisch is voor Raaak Personeel is de persoonlijke aandacht. Toen ik bijna een jaar geleden begon bij Raaak Personeel ben ik gestart op de vestiging in Alblasserdam, aan de dijk. Daar was het huiselijk en persoonlijk: logisch, want ons kantoor bevond zich in het woonhuis van onze directeur Marjan! Dat huiselijke en persoonlijke zie je in alles terug en dat is heel mooi en fijn om te zien.

Wat vind je het moeilijkst aan je werk?

Dat zijn vragen waar ik niet direct een antwoord op heb. Omdat we zowel uitzendkrachten als klanten en collega’s helpen krijgen we heel veel verschillende en onverwachte vragen, waar je niet altijd direct een antwoord op hebt. Ik vind het dan een uitdaging om dit zo snel mogelijk en zo goed mogelijk op te lossen. Ook vind ik het moeilijk als er fouten gemaakt worden. Ik kan daar best wel mee zitten. Gelukkig kunnen we dit dan wel oplossen!

Hoe help je kandidaten het best?

Door goed te luisteren, door te vragen en samen te vatten wat er besproken is. Ook geef je terugkoppeling aan de uitzendkracht, collega of klant over wat er besproken is. En zoals eerder genoemd: het is een uitdaging om iedereen zo snel en goed mogelijk van hulp en antwoorden te voorzien!


Tags: