Vijf vragen aan… Arlette Aarts

Arlette Aarts

In deze rubriek krijgen de werknemers van Raaak vijf vragen over hun werk, wat typisch ‘Raaak’ is en geven ze jou tips. Deze week in ‘Vijf vragen aan…’ Arlette Aarts!

Naam: Arlette Aarts
Functie: Support Medewerkster
In dienst bij Raaak sinds: april 2014
Werkt bij: Raaak Support

Wat was je meest bijzondere werkervaring bij Raaak?

Een maand nadat ik bij Raaak Personeel was begonnen kwam ik in een nare scheiding terecht. Omdat ik nog maar zo kort bij Raaak werkte en dit mijn ideale baan leek wilde ik niet dat het hier invloed op zou hebben. Maar toen de consequenties van de scheiding duidelijker werden en ik moest verhuizen is iedereen vanuit alle hoeken te hulp geschoten. Vanuit veel collega’s kreeg ik spulletjes toegeschoven, zelfs vanuit de directie. Marjan had elke keer weer een doosje voor mij klaar staan. Ook had Mark voor op de zaterdag dat ik zou verhuizen een verhuiswagen geregeld en is hij samen met collega`s op hun vrije zaterdag komen helpen met verhuizen. Dit had ik nooit verwacht: ik was pas een maand werkzaam bij Raaak! Mede dankzij deze collega’s en Mark & Marjan heb ik een nieuwe start kunnen maken met mijn twee kleine kinderen. Hier ben ik iedereen nog steeds erg dankbaar voor!

Als je een ander beroep zou moeten kiezen, wat zou dit zijn?

Voordat ik bij Raaak ben begonnen heb ik gewerkt als secretaresse: eerst bij een rechtbank en daarna als notarieel secretaresse. Ik ben daar vroeg mee gestopt: ik was nog jong en het was allemaal erg formeel. Daarna ben ik bij een uitzendbureau begonnen en heb daar 7 jaar als intercedente gewerkt. Wel bleek dat de administratieve kant mij meer lag dan het commerciële. Bij Raaak doe ik een combinatie van beiden: werken bij een uitzendbureau maar dan als support medewerkster. Dit werk is mij op het lijf geschreven! Ik wil dus zeker geen ander beroep kiezen! Maar als ik écht zou moeten kiezen zou ik weer als secretaresse aan de slag gaan.

Wat is typisch ‘Raaak’?

Dat is zeker het persoonlijke Raaak-vlak. Raaak is echt heel persoonsgericht. Voor mij voelt Raaak daarom als thuis komen. Ik voel me ontzettend welkom, zowel bij de directie als bij andere collega`s. Naast keihard werken is er ook tijd voor een geintje. De open sfeer is voelbaar, ook naar buiten toe. Ook de kandidaten zullen dit merken wanneer ze op gesprek komen: de consultants maken de intake persoonlijk en hebben aandacht voor de kandidaat.

Wat vind je het moeilijkst aan je werk?

Ik heb vanuit mijn functie voornamelijk te maken met collega`s van vestigingen en payrolling. Als Supportafdeling zijn wij hun vraagbaak. De vragen die zij hebben zijn divers: het kan gaan over een bepaalde CAO, het uitbetalen van salaris, een inschaling, het contract, UBPlus Online e.d. Ook voeren wij de controle uit en waarborgen wij de kwaliteit. Dit is een belangrijke en precieze taak, want een foutje kan grote gevolgen hebben. Wanneer bijvoorbeeld een salaris niet goed uitbetaald wordt heeft dit natuurlijk consequenties. Omdat je zoveel verschillende vragen tegelijkertijd krijgt is het altijd een grote uitdaging om aan het eind van de dag alle vragen juist beantwoord te hebben. Mocht een foutje wel een keer voorkomen dan is dit voor mij een erg moeilijk punt.

Hoe help je kandidaten het best?

Ook voor de kandidaten zijn wij de “helpdesk”. Alle diverse vragen die zij hebben kunnen zij aan ons stellen. Dit geldt overigens ook voor de inleners. Deze vragen kunnen soms behoorlijk complex zijn. Door alle ervaring die wij hebben weten wij gelukkig op bijna iedere vraag direct een antwoord te geven, zodat iemand gelijk geholpen is. Mochten wij niet direct een antwoord hebben dan hebben wij diverse informatiebronnen welke wij kunnen inschakelen. Ons streven is dat de vraag die men stelt dezelfde dag nog beantwoord wordt. Het doel is om iedereen tevreden te hebben en te houden: zowel onze collega’s als de uitzendkrachten en de inleners!


Tags: