Met een sterk werkgeversmerk (goede employer branding) vind je niet alleen de juiste talenten, ze blijven ook langer voor je werken. Hoe je dat voor jouw organisatie kan realiseren?
Een krachtig werkgeversmerk zet je alleen goed neer, als het externe beeld klopt met de interne bedrijfscultuur.
JIJ kan wel vertellen โhoe leuk het isโ om bij jullie te komen werken, als jouw medewerkers daar een heel ander beeld bij hebben, val je natuurlijk door de mand - en raak je nieuwe talenten, na de onboarding, alsnog kwijt.
๐ Employer branding begint daarom bij jouw medewerkers.
Als zij tevreden zijn, en zich goed voelen bij jouw bedrijf, kun je dit verder naar buiten gaan uitdragen.
- ๐ช๐ฎ๐ ๐๐ถ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ป ๐๐ถ๐ท ๐ฏ๐ฒ๐น๐ฎ๐ป๐ด๐ฟ๐ถ๐ท๐ธ?
- ๐ญ๐ถ๐ท๐ป ๐๐ฒ ๐ด๐ฒ๐น๐๐ธ๐ธ๐ถ๐ด ๐ถ๐ป ๐ต๐๐ป ๐ฏ๐ฎ๐ฎ๐ป?
- ๐๐ฒ๐ป๐๐๐๐ฒ๐ป ๐๐ฒ ๐ต๐๐ป ๐๐ฎ๐น๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ผ๐ฝ๐๐ถ๐บ๐ฎ๐ฎ๐น?
Maar vooral: herkennen zij zich in de waardes van jouw bedrijf?
Mensen die verwantschap voelen met jouw waardes, zijn betrokkener en zullen dat ook uitdragen. Daarom is het volgens Annemieke Bourgogne, Employer Branding-specialist, essentieel om te weten wat jouw unieke waardes zijn en ze goed te laten zien, zodat je het JUISTE talent aantrekt.
Want tevreden en betrokken medewerkers, zijn niet alleen productiever, maar ook trouwer aan jouw organisatie. Als ware ambassadeurs dragen ze actief bij aan de versterking van jouw werkgeversmerk.